EVCİL İNSAN

   

   İnsanoğlu olarak yaşadığımız bu dünyada hem dini inançlarımız olarak hem bilimsel ve münferit olarak kendimizi yaratılmışların en üstünü olarak bilmemiz kendimizi istediğimiz herşeyi yapmaya muktedir olarak görmemiz  aslında insanoğlunun bencilliğinin, kibrinin ve açgözlüğünün sonucunda yaşanılabilir bu dünyayı yaşanmaz hale getirmiştir. Çevresinde kendinden olmayan herşeye zara veren yok eden ve yaşam hakkı tanımayan insanoğlu etrafında yok edebileceği birşey kalmayınca kendi türünü yok etmeye ve sindirmeye başlamıştır. Birbirine yaşam hakkı tanıyan bir tür kendi kendinin kıyametini hazırlamaya başlamıştır.





Birbirlerine siyasi ve ekonomik üstünlük kurmak isteyen devletlerin ağırlıklı olarak dinsel ve terorizm başlıkları altında bir başka ülkeye sömürmek için saldırıp etnik temizlik yapması bastırılamayan bir hakimiyet ve üstünlük duygusunun eseridir. Global çapta devletlerin birbirleriyle çarpışmasını bir yana bırakıp devlet içerisindeki bireylere doğru bakarsak bu seferde cinsiyet ayrımcılığına bağlı bir üstünlük hegemonyası ile karşılaşıyoruz. Bu eğitim seviyesi, ekonomik refah ve kişinin yetiştiği coğrafi bölgedeki kültürel yaşamın etkisi gibi nedenlerin dışında insanların karakteristik özellikleri ile de alakalı bir durumdur. Kısaca yapmak istemeyen yapmaz eğer yapmak isterse de bu durum eğitim seviyesinin kalitesine, kişilerin ekonomik durumlarının üstünlük seviyesine ve çevre koşullarından kaynaklı kültürel etkilere bağlı değildir. Dünya çapında bireyler arasında en büyük eşitsizlik kadın erkek ilişkilerinde  meydana gelmektedir.Erkeklerin fiziksel doğaları gereği kadından güçlü olması ona istediği gibi şiddet uygulama, baskı altına alma ve yaşam hakkını gasp etme hakkını vermez. Aynı şekilde karşı bir şiddet (aşağılama, duygusal şiddet gibi) hakkını da kadınlara vermez.

Çocuk istismarı ise en miğde bulandırıcı ve iğrenç olanı onlara uygulanan şiddetin ve istismarın yarattığı psikolojik travmalar geleceğin karanlık ve acımasız suçlularının yetişmesine temel hazırladığı gibi içine kapanık  insanlardan uzak hastalıklı bireylerin yetişmesine de zemin hazırlar. Sapık zevklerini tatmin için çocuklara uygulanan cinsel istismarın bir çok örneğini yakın zamanda bolca görmekteyiz. Sadece ülkemiz ile sınırlandırıp bireysel olaylardan tüme varım yapıp bütün ülkeyi karalamak olmaz tabiki bu tarz olayların dünya çapında meydana geldiği aşikar ancak olmaması konusunda yapılması gerekenleri yapmayan yetkili kişilerin duyarsızlığı da ayrı bir sapkınlık kanaatimce.

Bizler bu dünyada birbirimizle ve diğer canlılarla sürekli mücadele edip birbirimizi yok etmek için var olmadık. Geçmişten beri yok etmeye çalıştığımız sömürdüğümüz herşeyi şimdi geri kazanmak için çabalayan bir insan topluluğu var. İklim değişikliği, nesli tükenmekte olan hayvanlar ve daha pek çok şey için bir kurtarma çabası var belli bir güruhta peki ya insanoğlu için nezaman bir kurtarma operasyonu yapılacak tür yok olmaya başladığında onu kurtaracak daha üstün bir canlı formu var mı bizleri kim koruma altına alacak, yeryüznün en vahşi canlısı olan insanoğlunun en kısa sürede ehlilleştirilmeye ihtiyacı var ve bu gezegenin her metrekaresinin evcil insana ihtiyacı var.

Yorumlar

  1. Merhaba ..aslında derdin devası da derdin içinde.İnsanoğlunu ,insandan kurtaracak ta yine kendisi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sadece kendimizi cezalandırsak tamam ama gelecek nesillere zarar veriyoruz işin acı olan kısmı o çocuklar sebep olmadıkları felaketlerin acılarını yaşayacaklar

      Sil

Yorum Gönder