Toplumsal olarak
hep hayıflanır ve eleştiririz kendimizi bizde okuma kültürü yok Avrupa şöyle
Amerika böyle Asya’da bilmem ne aslında bu toplumsaldan çok bir öz eleştiri
olduğu kanısındayım. İnsanlar kendisinin yapmadığı bir şeyi diğer insanlarında
yapmadığı kanısında, belki oluşturduğu çevrede kendi bakış açısında olduğu için
kısıtlı bir veriyle tümevarım yaparak topluma mal ediyor olabilirler.
Alış veriş yaptığım zamanların
dışında tatil günlerimde ve yıllık izinlerim'de yanında vakit geçirdiğim kitapçı
bir arkadaşımın tezgahının önündeki yoğunluğu ve sadece bakıcı değil satın alan
bir okur kitlesinin çokluğunu görmek beni gerçekten çok mutlu etti. Yıllık iznimin
bir bölümünü hem kitaplar arasında vakit geçirmek hem de bu okur kitlesini
gözlemlemek adına burada geçirdim. İlk olarak dikkatimi çeken toplumun her
kesiminden insanın kendine göre bir okuma kültürü geliştirdiği fark ettim tür
ve yazar tercihleri ve okuma sebepleri farklı olsa da insanlar tezgahın önünde
durup alış verişlerini yapıyorlar. Bir diğer dikkatimi çeken şey ise yaş
aralığı yediden yetmişe kadın erkek fark etmeksizin herkes bir şeyler okuma
farklı bir dünya ya açılan bir pencereden kendi ufkunu seyretme zevkine nail
olma peşinde. Ayrıca sadece kendileri için alış veriş yapanlarda yok, alış
veriş için gelen bir bayan ülke genelinde kütüphaneleri eksik ve boş olan
okullar için kitap alıp bağış yapıyor, gördüklerimin içerisinde beni en çok
mutlu eden bu durum oldu.
Kesin olarak fark ettiğim şey toplumumuzda
geniş bir okuma kültürünün olduğu ve geliştiğidir. Belki edebi olarak üretme
konusunda biraz yavaş ve yeterli sayıda eser çıkaramıyoruzdur. Ancak edebiyat
tüketiyoruz. Yaşadığınız şehirdeki kitap dükkanlarını ziyaret edin ve izleyin
dediğimi göreceksiniz. Hatta onlarda var bizde yok kanısı taşıyan arkadaşlar da
gitsin bizim toplum olarak kendimize ait bir okuma kültürümüz var.

Yorumlar
Yorum Gönder