ÜLKEMİZDE OKUMA KÜLTÜRÜ

Toplumsal olarak hep hayıflanır ve eleştiririz kendimizi bizde okuma kültürü yok Avrupa şöyle Amerika böyle Asya’da bilmem ne aslında bu toplumsaldan çok bir öz eleştiri olduğu kanısındayım. İnsanlar kendisinin yapmadığı bir şeyi diğer insanlarında yapmadığı kanısında, belki oluşturduğu çevrede kendi bakış açısında olduğu için kısıtlı bir veriyle tümevarım yaparak topluma mal ediyor olabilirler.





             Alış veriş yaptığım zamanların dışında tatil günlerimde ve yıllık izinlerim'de yanında vakit geçirdiğim kitapçı bir arkadaşımın tezgahının önündeki yoğunluğu ve sadece bakıcı değil satın alan bir okur kitlesinin çokluğunu görmek beni gerçekten çok mutlu etti. Yıllık iznimin bir bölümünü hem kitaplar arasında vakit geçirmek hem de bu okur kitlesini gözlemlemek adına burada geçirdim. İlk olarak dikkatimi çeken toplumun her kesiminden insanın kendine göre bir okuma kültürü geliştirdiği fark ettim tür ve yazar tercihleri ve okuma sebepleri farklı olsa da insanlar tezgahın önünde durup alış verişlerini yapıyorlar. Bir diğer dikkatimi çeken şey ise yaş aralığı yediden yetmişe kadın erkek fark etmeksizin herkes bir şeyler okuma farklı bir dünya ya açılan bir pencereden kendi ufkunu seyretme zevkine nail olma peşinde. Ayrıca sadece kendileri için alış veriş yapanlarda yok, alış veriş için gelen bir bayan ülke genelinde kütüphaneleri eksik ve boş olan okullar için kitap alıp bağış yapıyor, gördüklerimin içerisinde beni en çok mutlu eden bu durum oldu.


             Kesin olarak fark ettiğim şey toplumumuzda geniş bir okuma kültürünün olduğu ve geliştiğidir. Belki edebi olarak üretme konusunda biraz yavaş ve yeterli sayıda eser çıkaramıyoruzdur. Ancak edebiyat tüketiyoruz. Yaşadığınız şehirdeki kitap dükkanlarını ziyaret edin ve izleyin dediğimi göreceksiniz. Hatta onlarda var bizde yok kanısı taşıyan arkadaşlar da gitsin bizim toplum olarak kendimize ait bir okuma kültürümüz var.

Yorumlar